کد خبر: 250744
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

دیاگ بلوتوثی یکی از دیاگ های حرفه ای و تخصصی است که برای مصارف شخصی بسیار پر استفاده و کاربردی می باشد.

امروزه تمامی خودرو ها از کامپیوتر مرکزی یا همان ایسیو استفاده می کنند که این موضوع مزایای زیادی به دنبال دارد و فرآیند عیب یابی را تا حد قابل توجهی تسهیل کرده است، لازم به ذکر است که ایسیو یک قطعه بسیار پیشرفته در خودرو است که عملکرد تمامی سنسور های ماشین و اکثر قطعات خودرو را زیر نظر دارد و اگر مشکلی در هر قطعه وجود داشته باشد به سرعت آنرا تشخیص داده و به ما اطلاع می دهد.

برای مشاهده این خطاها باید با استفاده از یک دیاگ به ایسیو ماشین متصل شد، از آنجایی که دیاگ معمولا قیمت بالایی دارد و یک دستگاه تخصصی محسوب می شود، به همین خاطر خرید دیاگ بلوتوثی می تواند برای مصارف خانگی و حتی تعمیرگاهی بسیار مناسب باشد. لذا اگر قصد خرید یک دیاگ بلوتوثی مناسب را دارید حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین دستگاه دیاگ بلوتوثی در ایران آشنا شوید.

معرفی بهترین دیاگ های بلوتوثی برای خودرو

دیاگ بلوتوثی چیست؟

قبل از معرفی دیاگ های بلوتوثی بهتر است با این دستگاه به خوبی آشنا باشید، دیاگ بلوتوثی یک قطعه کوچک است که ابعاد آن حتی کوچکتر از یک تلفن همراه می باشد و به پورت OBD خودرو متصل شده و فرآیند عیب یابی خودرو را انجام می دهد، تفاوت این دیاگ با سایر دیاگ ها، نحوه نمایش اطلاعات ایسیو می باشد.

سایر دستگاه های دیاگ دارای یک صفحه نمایش می باشند که خطا های تشخیص داده شده توسط ایسیو در این صفحه نمایش به اپراتور نمایش داده می شود، اما دیاگ های بلوتوثی به دلیل اندازه کوچک و قیمت کمتر، دارای صفحه نمایش نمی باشند و تمامی اطلاعات ایسیو توسط بلوتوث به تبلت، موبایل یا لپ تاپ ارسال می شود و اپراتور می تواند خطا ها را مشاهده کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

بهترین دستگاه دیاگ بلوتوثی کدام است؟

دیاگ های بلوتوثی زیادی در بازار وجود دارد که برای مصارف مختلف کاربرد دارد و ویژگی های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. در ادامه قصد داریم تا دیاگ های بلوتوثی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

دیاگ بلوتوثی MUCAR

این دیاگ یکی از بهترین و جدید ترین دیاگ های بلوتوثی حال حاضر بازار ایران می باشد که قابلیت های ویژه ای برای کاربران به دنبال دارد. این دیاگ به دلیل داشتن ویژگی های بسیار پیشرفته همانند دیاگ های تخصصی و گران قیمت و همچنین قابلیت پشتیبانی از اکثر خودرو های ایرانی، خارجی، چینی، اروپایی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

کار کردن با این دستگاه بسیار ساده است، فقط کافیست آنرا مستقیما به پورت OBD خودرو متصل کرده و سپس بلوتوث موبایلتان را روشن کنید و از طریق نرم افراز تخصصی دیاگ، به آن متصل شوید، سپس از طریق این نرم افزار می تواند تمامی اطلاعات مربوط به ایسیو، سنسور ها، عملگر ها و ... را مشاهده کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

دیاگ بلوتوثی mucar


قابلیت های دیاگ بلوتوثی MUCAR

  1. پشتیبانی بیش از 122 برند خودرو

  2. پشتیبانی از خودرو های آمریکایی، آسیایی، اروپایی ، چینی و …

  3. خواندن و پاک کردن کد های خطا

  4. نمایش اطلاعات تمامی ماژول ها

  5. تعمیر و نگهداری انواع ECU

  6. بررسی سیستم های BCM ، SRS ، TCM ، BMS ، TPMS ، SAS

  7. نمایش همزان 10 نمودار از داده های زنده

  8. ضبط خودکار تمامی داده ها

  9. ریست 15 عملکرد مختلف

  10. قابلیت تست قطعات

موارد ذکر شده تنها بخشی از قابلیت های حرفه ای این دستگاه می باشد، در نهایت می توان گفت که دیاگ ام یو کار یکی از بهترین دستگاه های دیاگ بلوتوثی بازار ایران می باشد که قیمت بسیار مناسبی برای استفاده شخصی و روزمره دارد. این دیاگ هم اکنون در فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی یگانه صنعت تهران موجود می باشد و می تواند آنرا با گارانتی معتبر و همچنین شرایط اقساطی خریداری کنید.

ایزی دیاگ یا تینک دیاگ

از دیگر دیاگ های بلوتوثی مناسب برای استفاده به صورت خانگی می باشد که قابلیت های مختلف دارد. این دیاگ ها کیفیت بالایی دارند و از زیر مجموعه های برند لانچ محسوب می شوند. ایزی دیاگ ها به خاطر اندازه بسیار کوچک و قابلیت های فراوان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. این دستگاه ها با استفاده از کانکشن بلوتوث به تلفن همراه متصل شده و از این طریق می توان دسترسی کاملی به ایسیو و تمامی سنسور های متصل به آن داشت. ایزی دیاگ دارای مدل های مختلف می باشد که این مدل ها در قابلیت ها و نوع خودرو های پشتیبانی کننده با هم تفاوت های جزئی دارند، در ادامه برخی از قابلیت های ایزی دیاگ یا همان تنیک دیاگ عنوان شده است:

قابلیت های ایزی دیاگ

  1. تفکیک کمپانی های خودرو ساز بر اساس مناطق جغرافیایی

  2. قابلیت عیب یابی 120 کمپانی خودرو ساز آمریکایی،اروپایی،آسیایی و چینی

  3. شناسایی هوشمند خودرو کمتر از 10 ثانیه

  4. تست تمامی یونیت های فعال خودرو کمتر از 2 دقیقه

  5. قابلیت ترجمه منوهای عیب یابی به فارسی

  6. قابلیت ترجمه کدهای خطا به فارسی

  7. قابلیت نصب روی تمامی گوشی و تبلت های اندروید

  8. قابلیت آپدیت نرم افزار بصورت آنلاین

  9. قابلیت خواندن خطاهای تمامی یونیت های خودرو

  10. قابلیت پاک کردن خطاهای یونیت های خودرو

دیاگ بلوتوثی تینک دیاگ یکی از دیاگ های بسیار حرفه ای و مناسب برای استفاده روزانه می باشد، چرا که قابلیت های کاملی همانند دیاگ های تخصصی داشته و از اکثر برند های خودرو در سراسر دنیا پشتیبانی می کند. این دیاگ قیمت کمی بالاتری نسبت به دیاگ MUCAR دارد و قابلیت های این دو دیاگ تقریبا مشابه همدیگر می باشد، بنابراین دیاگ MUCAR ارزش خرید بالاترین در مقابل دیاگ think دارد.

دیاگ بلوتوثی think

دیاگ بلوتوثی حرفه ای لانچ X431

یکی از دیاگ های بلوتوثی بسیار ویژه است که قابلیت های منحصر به فردی دارد و می تواند تقریبا تمامی برند های خودرو را بررسی و عیب یابی کند. یکی از تفاوت این دیاگ با سایر دیاگ های بلوتوثی که معرفی شد، نوع نمایشگر آن می باشد. این دیاگ دارای یک اینترفیس می باشد این این قطعه به پورت OBD متصل شده و سپس اطلاعات را به تبلت خود دستگاه توسط بلوتوث ارسال می کند و اپراتور می تواند این مشکلات ایسیو و سایر قسمت های خودرو را مشاهده کند. بنابراین تفاوت اصلی این دیاگ دیاگ های قبلی در تبلت دستگاه می باشد، دیاگ لانچ X431 بر خلاف مدل های دیگر دارای تبلت می باشد و به همین خاطر قیمت بالاترین نسبت به مدل های دیگر دارد. در ادامه مشخصات دیاگ لانچ ذکر شده است:

قابلیت های دیاگ لانچ مدل X431

  1. تست عملگرها

  2. ریست چراغ سرویس

  3. خواندن پارامتر ها

  4. خواندن خطا

  5. پاک کردن خطا

  6. تعریف قطعات

  7. کالیبره گیربکس اتوماتیک

  8. تعریف کلید

  9. تعریف ریموت بهترین دستگاه عیب یابی خودروهای روز دنیا همراه با ۳سال آپدیت رایگان

  10. عیب یابی ۱۰۶ کمپانی خودرو سازی

این دیاگ قابلیت های بیشتر از موارد ذکر شده دارد که در این مطلب نمی گنجد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و آشنایی با تمامی قابلیت های آن می توانید به فروشگاه های فروش تجهیزات تعمیرگاهی مراجعه فرمایید.

دیاگ بلوتوثی لانچ


مزایای استفاده از دیاگ های بلوتوثی

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که تا وقتی دیاگ های تخصصی و حرفه ای وجود دارد، چرا باید از دیاگ های بلوتوثی استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید ذکر کنیم که معمولا دیاگ های بلوتوثی برای استفاده به صورت شخصی و خانگی طراحی شده اند به همین خاطر معمولا ساختار بسیار ساده داشته و قیمت آنها نسبت به سایر دیاگ ها بسیار کمتر می باشد.

همچنین برخی از افراد تمایل دارند به به صورت هفتگی خودرو خود را دیاگ بزنند و اگر عیب و مشکلی در ماشین وجود داشت، متوجه آن شوند، با استفاده از دیاگ های بلوتوثی می تواند به سادگی و بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه و پرداخت هزینه، خودرو را دیاگ زدن و از سلامت سنسور ها و عملگر های خودرو مطمئن شد.

برخی دیگری از مزایای استفاده از دیاگ بلوتوثی می تواند به سادگی در استفاده، قابل حمل بودن، قیمت ارزان، پشتیبانی از اغلب خودرو ها، قابلیت های بسیار پیشرفته و ... اشاره کرد؛ از همین رو استفاده از دیاگ های بلوتوثی روز به روز در حال افزایش می باشد.

قیمت دستگاه دیاگ بلوتوثی خودرو

دیاگ بلوتوثی معمولا قیمت پایین ترین نسبت به دیاگ های حرفه ای دارد، رنج قیمت این دیاگ ها در سال 1403 بین 15 الی 20 میلیون تومان می باشد. اما نوع دستگاه و قابلیت های آن و همچنین شرکت سازنده در تعیین قیمت تاثیر فراوانی دارد.

خرید دیاگ بلوتوثی خودرو

در این مطلب سعی کردیم تا بهترین دیاگ های بلوتوثی برای مصارف مختلف را به شما عزیزان معرفی کنیم، اما پیدا کردن مراکز معتبر برای خرید این تجهیزات شاید کار دشواری باشد. از بین شرکت های موجود ارائه دهنده انواع دیاگ و سایر تجهیزات، شرکت یگانه صنعت تهران یکی از بهترین شرکت ها برای خرید دیاگ می باشد که می توانید به صفحه خرید دیاگ بلوتوثی در این وب سایت این مجموعه مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید یا به صورت تلفنی از کارشناسان این شرکت سوالات خودتان را بپرسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =